Saturday, June 8, 2013

گردون

در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست
یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل، یا خموش


یکی از چیزهایی که گاندی خطرناک میشمرد ثروت باد آورده بود.  

با نگاهی به اوضاع کشور میبینیم که به دلیل  وجود منابع عظیم نفت و گاز عده ای دزد با پشتیبانیهای فرامرزی به تمام کشور چنگ انداخته و نه تنها این ثروت را چپاول  میکنند بلکه آنرا بر علیه خود ما نیز بکار میبرند.  با این ثروت عظیم مبادرت به تاسیس مراکز تحمیق برای جوانان پاکدل ایران کرده تا هرگاه لازم دیدند سلاح به دستشان بدهند تا مقابل مردمش بایستند و حقوق ابتدایی هر انسانی را با اشاره انان پایمال نمایند.  

موثرترین وسیله ای که میتواند دست این دزدان را کوتاه نماید، وسیله نقلیه ای است که بتواند جایگزین اتومبیل شود، از سوخت استفاده نکند و هنگامی که از آن استفاده نمیکنیم نیروی باد را به برق تبدیل کند.    

 با این استدلال، طی بیست سال گذشته طرحهای مختلفی را بررسی نموده و نهایتا طرح زیر که نام آنرا گردون گذاشته ام به نظرم از همه ساده تر، ایمن تر و جامعه پسندتر آمد و برای حفظ حقوق معنوی آن اقدام به ثبت آن در اداره ثبت اختراعات آمریکا نمودم.

Patent pending
همانطور که مشاهده میکتید این وسیله دارای دو بال یا قفسه است که هر بال نیز شامل سه توربین ساوینوس متغیر و یا تیغه است که هر گاه قفسه  یک دور کامل بزند تیغه ها نیم دور میزنند.  


 وقتیکه از گردون استفاده نمیکنیم، در مقابل باد نیروی اثر ماگنوس میتواند وسیله را مانند بادبادک به پرواز در آورد
در حالیکه توربینهای ساوینوس نیروی باد را به الکتریسیته تبدیل و برای مصرف به زمین میفرستد.

آیا این وسیله پاسخی درست به مشکلات گرمایش زمین و الودگی محط زیست خواهد بود؟  آیا با این وسیله میتوان به مقابله با طوفانها برخواست؟‌ آیا این وسیله تحولی در حمل ونقل ایجاد خواهد کرد؟  و آیا این وسیله و با وجود جی پی اس میتواند به کار پرزحمت رانندگی پایان دهد؟  و آیا وقتی میلیونها گردون در جهان فعال شود میتوان آب و هوا و میزان بارندگی را مدیریت کرد؟  آیا دیگر بر سر نفت جنگی در نخواهد گرفت؟  و آیا آن ۱۰۰ میلیون تن مواد غذایی که تبدیل به بیو دیزل میشود خوراک گرسنگان خواهد شد؟  و بالاخره ایا دیگر شاهد چنین صحنه ای نخواهیم   بود؟

چنین به نظرم میرسد که پاسخ تمام این سئوالات مثبت باشد و امیدوارم با گردش گردون اسباب ختم دوره جهل اسلامی در ایران نیز مهیا شود.  

بهترین کار برای بکار انداختن هرچه سریعتر چنین سیستمی در نظر من، تنظیم پروپوزال برای انجام آزمایشات مقدماتی و ارائه آن به آزمایشگاه ملی تکتولوژی انرژی* آمریکا وابسته به وزارت انرژی# امریکا بود که انجام شده و منتظر نتایج بررسیهای کارشناسان NETL  هستم که احتمالا نتایج مطالعات و آزمایشات مقدماتی تا اوائل سال ۲۰۱۴ آماده شود.



NETL),  National Energy Technology Laboratory)  *

# (DOE), Department of Energy

For English language please go to: http://selkebozorgan.blogspot.com/p/blog-page.html


   

Selkebozorgan

No comments:

Post a Comment